Profilurile antreprenoarelor care și-au deschis afaceri în cadrul proiectului “Inovare socială pentru integrarea durabilă a femeilor pe piața muncii”

În perioada de desfășurare a proiectului “Inovare socială pentru integrarea durabilă a femeilor pe piața muncii”, consultanții în afaceri ai Fundaţiei pentru o societate deschisă şi ai partenerului său, Fundația pentru Incluziune și Coeziune Socială, au sprijinit peste 12 femei din grupul țintă să își înființeze afaceri sau să pornească activități independente sub diverse forme: societăți cu răspundere limitată, întreprinderi individuale, organizații non-guvernamentale sau persoane fizice autorizate.

Descriem mai jos profilurile antreprenoarelor care au pornit activități independente în cadrul proiectului:

Amina Gabriela Jigău are 24 de ani, este din Bucureşti și este absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, specializarea Advertising și a unui Masterat în Brand Management si Comunicare Corporatistă în cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice si Administrative.
În mai 2015 a înfiintat compania S.C PIROUETTE COMPANY S.R.L, care are ca obiect de activitate comerţul online. Nu este salariată în altă parte dar are câteva colaborări part-time. Domeniul în care i-ar fi plăcut să lucreze este marketing-ul, deci este fericită că că va avea ocazia să își pună în practică această dorință dar și aptitudinile în propria afacere.
Având în vedere faptul că România este o ţară cu o populaţie de aproximativ 18 milioane, Amina a considerat că firmele cu profil asemănător existente sunt insuficiente, fiind destul spaţiu disponibil pentru brand-ul Pirouette pe această nișă şi pentru afirmarea acestuia. De asemenea, a văzut o oportunitate în faptul că toti copiii cresc incredibil de rapid iar hăinuţele acestora trebuie schimbate în permanenţă.
Obstacolul principal pe care încă trebuie să îl depăşească este faptul că Pirouette este proaspăt înfiinţată, deci necunoscută pe piaţa vizată. Cu toate că produsele sunt de calitate superioară, ele nu sunt sub un brand prestigios deoarece în momentul de faţă Pirouette are o valoare redusă. De asemenea, brand-ul poate avea dificultăţi în a-şi face o reputaţie pe piaţă şi dificultăţi în a face compania cunoscută segmentului de piaţă vizat. Şi investiţia necesară este destul de mare, dar Amina încearcă să își gestioneze bugetul cât de bine este posibil.
Amina plănuiește ca în primul an de funcționare, Pirouette să opereze doar ca magazin online, astfel că, singurul canal de desfacere va fi cel online. Totuși, nu exclude dezvoltarea afacerii online prin deschiderea unui magazin în spațiul fizic, daca totul merge cum a plănuit.
S-a implicat mult în aceasta afacere și continuă să o facă deoarece are speranţa că toate eforturile depuse vor merita, că va avea cliente mulţumite având copii veseli că poartă niște hăinuţe deosebite.
Amina are încredere că atunci când muncești și faci ceea ce iţi place, toate se rezolvă de la sine, iar ea chiar face totul cu drag și din pasiune.

Amina Gabriela Jigău

Elena Lăcrămioara Chiscop are 33 ani și locuiește în București.
A absolvit Colegiul de medicină GrigoreT. Popa din cadrul Universității Spiru Haret și a acumulat experiență profesională în vânzări.
Firma înființată de Elena este o întreprindere individuală -  Chiscop Elena Lăcrămioara II. Obiectul afacerii este comercializarea de piese și accesorii auto în cadrul unui magazin online, care își propune să deruleze operațiuni la nivel național. Elena este încă anajată ca asistent medical într-un cabinet stomatologic și se ocupă de afacerea ei în timpul liber.
Ideea afacerii pe care a înființat-o a pornit de la paiunea ei pentru domeniul auto, dar și de la opinia ei că există oportunități reale de dezvoltare în domeniul comerțului online, care este în continuă creștere.
Temerile principale pe care Elena a trebuit și încă trebuie să le depășească se referă la concurența din domeniu, lipsa ei de experiență, dar și la nivelul investiției la debutul afacerii, pe care trebuie să o acopere din propriile economii.
Planul ei pentru viitorul apropiat este să își dezvolte afacerera cât mai mult, astfel încât aceasta să genereze un venit stabil și consistent și să poată crea noi locuri de muncă.

Elena Lăcrămioara Chiscop

Cristina Barbu are 27 ani și este din Câmpulung, județul Argeș.
Este absolventă a Facultății de Științe Socio-Umane, specilizarea Psihologie și este studentă a programului de Master în Psihologie clinică la aceeași facultate.
Afacerea înființată de Cristina este sub forma unui PFA -Barbu N. Cristina PFA- și are ca obiect principal de activitate formarea și recrutarea de personal.

Cristina Barbu

Andra Năstase are 20 de ani este din Câmpulung Muscel, județul Argeș și, în prezent, este studentă în București.
De mică a fost familiarizată cu mediul de afaceri cu ajutorul părinților ei. Pentru că și-a dorit mereu să fiu independentă financiar, a pus bazele unei afaceri, localizate în apropierea orașului Câmpulung, într-o zonă superbă, aflată pe culoarul Rucăr- Bran.
Afacerea ei este o întreprindere Individuală, care are ca obiect de activitate "exploatarea instalațiilor destinate evenimentelor sportive desfășurate în sală sau în aer liber”. Mai exact, afacerea ei constă în înființarea și exploatarea unui teren de paintball. Paintball - în traducere liberă, “bilă cu vopsea” - este un joc simplu și captivant, apărut în urmă cu aproape 25 de ani: se confruntă două echipe a câte cinci-zece membri, înarmate cu puști care trag cu bile cu vopsea.
Jocul reprezintă o șansă de a scăpa de stresul cotidian și a regăsi spiritul aventurii. Când adrenalina începe să-și facă efectul, nu te poți abține să nu adori senzația dată de acest joc!
Afacerea Andrei se adresează cu precădere tinerilor cu vârstele cuprinse între 18-35 ani, indiferent de sex, care au venituri medii și mari, dornici de distracție și care doresc transpunerea jocurilor de pe computer în spațiul fizic, real; de asemenea, afacerea ei se adresează și companiilor care organizează activități de team building.
Andra își dorește să poată oferi clienților ei o nouă experiență în domeniul paintball-ului iar în următorii 2 ani, își dorește ca afacerea ei să devină lider în domeniu pe piața locală.

Andra Năstase

Simona Cojocaru are 31 de ani și este din Mangalia, județul Constanța și are doi copii cu vârstele de 4, respectiv 9 ani. Simona a absolvit Facultatea de Finanțe- Bănci, specializarea Contabilitate.
Afacerea ei a fost înființată în iunie 2015, se ocupă cu comerțul de produse nealimentare, mai exact cu articole de plajă, și este localizată pe plaja din Mangalia. Simona se concentrează pe această afacere și nu lucrează ca salariată în altă parte.
Ideea acestei afaceri a pornit de la propria-i exteriență în acest domeniu, în care a mai lucrat, și a fost încurajată să o înființeze de nevoia de a suplimenta veniturile familiei ei. Lucrurile care o avantajează în derularea acestei activități sunt faptul că locuiește în această zonă turistică și că este convenabil pentru ea să desfășoare o activitate sezonieră.
Principalele temeri cu care s-a confruntat la debutul afacerii ei și pe care a trebuit să le depășească au fost lipsa banilor necesari pentru investiții și concurența din domeniu.
În cel mult 2-3 ani, Simona plănuiește să-și extindă afacerea, să mai angajeze personal și să adauge afacerii un loc de joacă cu mașinuțe pentru copii, care să o ajute să își mărească profitul.
Simona spune că această afacere reprezintă un pas important în viața ei și că și-a pus mari speranțe că va fi o reușită pentru ea atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere profesional.

Description: poze 134

Simona Cojocaru

Roxana Gabriela Drăghicean are 32 de ani, locuiește în București și este absolventă a unui Master în Relații Publice și Publicitate.
În august 2015 a înființat un magazine online care se ocupă de vânzarea de ceasuri. Forma sub care funcționează afacerea este ca Persoană Fizică Autorizată - “Drăghicean Roxana Gabriela” PFA.
Fiind un magazin online, acesta funcționează pe un domeniu web, și anume www.orologica.ro
Sloganul magazinului este “till the end of time” ("până la finalul timpului").
Magazinul Orologica comercializează ceasuri produse de diferite branduri italiene, care pot fi gravate prin tehnică laser, la cerere, cu mesaje personalizate.
Ceasurile oferite de orologica.ro se diferențiază prin design atractiv, design care urmărește ultimele tendințe ale modei, iar serviciile de livrare și asistență online vor fi asigurate 24 ore din 24.
Ideea deschiderii afacerii, care livrează exclusiv ceasuri italiene, a venit de la pasiunea Roxanei pentru ceasuri.
Totodată, spune Roxana: “Cunoștințele dobândite în cadrul cursului de competențe antreprenoriale, susținut în peroada 23 iunie-15 iulie de Fundația pentru o societate deschisă, și masteratul absolvit în Relații Publice și Publicitate mă vor ajuta să acopăr punctele cheie ale afacerii”.
„Publicul-țintă este reprezentat de femei şi bărbaţi din mediul urban, cu vârste cuprinse între 22-35 de ani, cu studii cel puţin medii, venituri medii, interesaţi de modă şi life-style, activi social, pasionaţi de ieşiri în oraş şi clubbing, care citesc reviste de fashion/ glossy şi care urmăresc ultimele tendinţe în modă, care vor să iasă din anonimat folosind ceasul ca un element de brand personal; care sunt activi pe site-urile de socializare Facebook, Instagram și Twitter” mai spune Roxana Drăghicean.
Cu o investiție inițială de 24.000 lei, dobândiți bani prin credit bancar, Roxana își propune pentru primul an o cifră de afaceri de 105.500 lei, respectiv un profit net de 19.600 lei, iar pentru anii doi și trei de la înființarea afacerii, o creștere de aproximativ 15-20%.

Roxana Drăghicean

 

Oana Ghiurcănaș are 34 de ani și s-a născut în Bacău. S-a stabilit în București la 18 ani, atunci când a intrat la facultate. A absolvit ASE-ul, Facultatea de Economie Generală, specialitatea Dreptul Afacerilor. În același timp, a frecventat si cursurile Institutului Franco-Român de Gestiune, care este o prelungire a Universității d'Auvergne din Clermont-Ferrand, Franța. Stagiile obligatorii pe care le-a făcut în firmele cu capital francez, prilejuite de frecventarea acestui institut, i-au oferit ocazia să ia legătura pentru prima dată cu un mediu profesional și, în special, cu domeniul comerțului.

Comerțul a rămas și domeniul în care Oana a decis să se specializeze, iar pe parcursul celor 12 ani de activitate a avut ocazia să se familiarizeze cu diverse domenii de activitate într-o companie cu profil de comerț. Astfel, a învățat ce înseamnă comerțul, organizarea activităților în magazine, managementul echipelor, negocierile, trainingul, recrutarea, sistemele de gestiune, aplicațiile IT etc.
Având experiență în comerțul off-line, Oana s-a gândit că ar fi bine să încerce să-și folosească toată experiența într-un domeniu nou, cu un potențial mare în România, și anume comerțul online. Astfel, a înființat în iulie 2015 firma Satori-Exclusiv SRL, care funcționează ca un market place care are ca misiune promovarea produselor/ serviciilor românești. Își va continua și lucrul ca salariat până în momentul în care afacerea ei ii va furniza un venit acceptabil.

Ideea acestui bussines s-a construit în timp și a venit din analiza pieței online din România și a felului în care principalii concurenți își promovează produsele. Conturarea acestui plan a venit și după ce a participat la o școală de vară de e-commerce, unde a întâlnit foarte mulți oameni care fac comerț online sau care lucrează pentru site-uri de comerț online. Din discuțiile cu aceștia, Oana și-a dat seama că toate temerile pe care le are ea (referitor la pornirea afacerii, lipsa de experiență într-un bussines propriu, lipsa de cunoștinte în domeniul financiar etc.) pot fi depășite numai în momentul în care pornești afacerea și încerci să rezolvi problemele apărute.
Una dintre cele mai bune decizii pe care le-a luat Oana a fost înființarea unui consiliu decizional în care a cooptat un specialist IT și un specialist în marketing online - împreună stabilesc pașii următori și strategiile de urmat. Planurile ei pe termen scurt sunt ca până la finalul anului să aibă un site funcțional care să ofere clienților un minim de produse și pe care să testeze partea de conectare cu vendorii, livrare, publicitate online etc.".

 

Elena Mihai are 23 de ani și locuiește în București. Este absolventă a Facultății de Management-Marketing din cadrul Universității Româno-Americane și a unui Master în Relații Publice și Marketing, la ASE. Lucrează ca Director de Marketing.
Afacerea pe care a înființat-o în iulie 2015, Evoke Events, are ca obiect principal de activitate organizarea de evenimente corporate și sociale, în București, având oferte adresate atât persoanelor juridice, cât și persoaneor fizice. Ca activitate secundară, Evoke Events va oferi și servicii de publicitate.
Elena nu mai lucrează ca salariat, însă continuă să lucreze pe baza unor contracte de colaborare cu fostul angajator.
Ideea afacerii ei nu a pornit de la nevoia de a aduce ceva inovator pe piață, ci de la dorința ei de a face ceea ce-i place și ceea ce îi poate aduce satisfacție profesional. Elena se ocupă cu plăcere de BTL și ceea ce creează si implementează pentru compania de retail cu care colaborează, însă organizarea de evenimente este o dorință de-a ei mai veche.
Ideea de a înființa o firmă de organizare  de evenimente a apărut încă din primul an de facultate când, împreună cu o prietenă, a încercat să deschidă o astfel de firmă. Cum nu au avut o strategie bună, a fost primul eșec, însă. Ulterior, căpătând experință și studiind piața, Elena a descoperit soluții inovatoare pentru a avea avantaje competitive.
Temerile Elenei cu privire la afacerea ei se referă la câteva lucruri:
  • Brand-ul nu este cunoscut, dar printr-o promovare puternică și organizarea unor evenimente memorabile pentru firme renumite, speră îi construiască notorietatea;
  • Evenimentele sunt oarecum sezoniere, iar vremea poate fi un factor de risc pentru un eveniment în aer liber sau pentru evenimente pe timpul iernii;
  • Concurența puternică poate fi o problemă și de aceea Elena oferă avantaje față de competitorii ei, oferindu-le clienților servicii pe care concurența nu le oferă.
Elena plănuiește să continue colaborarea cu compania actuală și cu o companie de web design pe partea de prestări de servicii de marketing, iar pentru organizarea de evenimente va investi în primul an în crearea, promovarea și poziționarea brandului Evoke Events pe piața din București. De asemenea, până la sfârșitul anului 2016 își propune să aibă un prim angajat.
Motto-ul Elenei este "Do it with passion or not at all!".

 

Elena Mihai

Alexandra-Andreea Acea are 26 de ani și locuiește în Pitești. Este absolventă a Facultății de Transporturi, din cadrul Universității Politehnice București și a unui Master în Consultanţă în proiectarea sistemelor mecanice, la Facultatea de Inginerie și Managementul Resurselor Umane din cadrul aceleiași Universități.

A acumulat experiență profesională ca inginer.

Deși lucrează în continuare ca salariat într-o companie, în august 2015 a înființat o firmă sub formă de persoană fizică autorizată - ”ACEA ALEXANDRA-ANDREEA PFA” care are ca obiect de activitate formarea profesională continuă pentru adulți.

Ideea afacerii pe care a înființat-o a pornit de la propria ei experientă cu privire la dificultatea de a găsi un loc de muncă stabil. Concluzia Alexandrei este că orice nouă calificare reprezintă o șansă în plus la angajare. A colaborat ca formator cu diverși furnizori de programe de formare și a observat că dorința oamenilor de a participa la cursuri este mare.

Principalele sale temeri la debutul afacerii se referă la lipsa renumelui pe piața furnizorilor de formare și la costurile care trebuie acoperite pentru închirierea unui spațiu.

În primul an de activitate, Alexandra și-a propus să acrediteze două cursuri de formare, pentru fiecare dintre ele având câte 3-4 grupe de cursanți. Va avea o sală amenajată, închiriată pentru un an, unde se vor desfășura cursurile și 2 colaboratori (formatori).

Dictonul după care se orientează Alexandra este: “Dimensiunea succesului tău este măsurată de puterea dorinței tale, de mărimea visului tău și de cum gestionezi dezamăgirile pe drumul către succes.”

Alexandra Acea

Gabriela-Florinela Nica are 30 de ani, locuiește în Bragadiru, județul Ilfov, și a absolvit Facultatea de Teologie Ortodoxă-Limba Română și un Masterat în Didactici ale Disciplinelor Filologice la Universitatea București. Are 6 ani de experiență ca profesor de limba română.
În septembrie 2015, Gabriela și-a înființat afacerea sub forma unui PFA - "Nica Gabriela-Florinela" PFA. Obiectul de activitate al firmei sale este oferirea de meditații la limba română, în București și Bragadiru, și nu lucrează în altă parte.
Având experiență la catedră, dar și în pregătirea individuală a elevilor, Gabriela a hotărât să își deschidă propria afacere, pentru a avea mai multă libertate, dar și din pasiune pentru profesia ei. A constatat că în zona în care s-a mutat de curând nu există un centru de meditații sau meditatori, situație care o avantajează.
Temerile principale pe care încearcă să le depășească sunt legate de nepriceperea în domeniul financiar sau în ceea ce privește strategia de marketing. De asemenea, are o oarecare temere privitor la tendința de creștere a concurenței, cauzată de continua dezvoltare a zonei rezidențiale în care își desfășoară activitatea.
Își doresc ca pe viitor venitul să i se dubleze, iar clienții să fie mulțumiți și să vină de plăcere la meditații.
Gabriela Nica declară: "Lucrând câțiva ani în Învățământ, atât la stat, cât și în privat, am fost copleșită de prea multe constrângeri și, încetul cu încetul, am început să îmi doresc independență. Înainte să aflu de existența centrelor de meditații, visam să contribui la realizarea unei astfel de oportunități. Am considerat că mă avantajează, însă nu știam ce trebuie să fac. Întâmplător, am aflat de cursul de Competențe antreprenoriale desfășurate în cadrul proiectului "Inovare socială pentru integrarea durabilă a femeilor pe piața muncii” și m-am gândit că de aici pot obține informații sau sprijinul necesar demarării unei afaceri. Consider că poate fi o afacere fructuoasă, deoarece perseverența mă caracterizează. Le mulțumesc coordonatorilor de la curs, care m-au impulsionat și mi-au fost alături."

Gabriela Nica

Anca Buliga și Elena Asaftei sunt prietene și, mai nou, partenere de afaceri: au înființat împreună o editură.

Anca Buliga are 21 de ani, are domiciliul într-o localitate de lângă București, a absolvit Liceul Teoretic Mihail Kogălniceanu Snagov, iar în prezent, este studentă în cadrul Facultăţii de Drept, Universitatea Titu Maiorescu. Ca experiență profesională, a făcut practică în domeniul juridic la două cabinete de avocatură, dintre care, cu unul este încă în colaborare, este sunt membru al Liderjust şi este voluntar la Liderii de Mâine.

Elena Asaftei are tot 21 de ani, urmează cursurile Facultăţii de Drept, fiind studentă în ultimul an de studiu. Locuiește ntr-o localitate de lângă București.

Anca și Elena au decis să demareze o afacere, constând într-o editură cu numele LYSIAS-JUS. Obiectul de activitate al editurii îl reprezintă editarea de cărţi și reviste, însă ele au dorit să își extindă activitatea şi în domeniul online. Această idee a prins contur în luna septembrie, 2015.

Ideea afacerii a pornit de la dorința lor de a reuşi să facă ceva inovator legat inclusiv de domeniul în care studiază. Deşi intial își doreau să scoată pe piaţă cărţi de legislaţie, în prezent derulează un proiect ce are la bază apariţia pe piaţă a unor cărţi pe întelesul tuturor, cu precădere al copiilor, cărți care îi vor ajuta pe părinți să afle cum să le explice celor mici despre drepturile pe care le au, despre responsabilitățile preşedintelui, despre ce obligații au etc.

Anca și Elena cred că lipsa de experienţă este cea mai mare temere care apare pentru un tânăr antreprenor, ţinând cont de vârsta lui fragedă. În plus, într-un astfel de caz, este clar că antreprenorul nu se raportează la o experienţă profesională, ci la o lipsă de experienţă, chiar și de viaţă. Cu toate acestea, dorinţa de reuşită a celor două antreprenoare este foarte mare și implicarea lor, cred ele, le ajută să treacă cu uşurinţă peste aceste probleme.

Planul Ancăi și al Elenei pentru anul viitor constă în a reuşi să se alinieze nevoilor care sunt pe piaţă cu elemente de noutate şi la a reuși să exploateze domeniul în care activează, astfel încât firma lor să devină cunoscută și să aibă câteva titluri ale editurii deja vândute.

Cele două antreprenoare declară "Avem două citate unul care ne indeamnă pe noi să nu renuntăm în perioadele de neîncredere, îndoieli iar celălalt face referire la partea practică și exprimă idea că dacă este un lucru pe care ţi-l doreşti cu adevărat, clar vei găsi o modalitate să reuşeşti să îţi îndeplineşti visul: „Când ai îndoieli, nu renunţa la ce ai construit cât aveai încredere”, respectiv „Dacă-ţi doreşti destul de mult, vei găsi o modalitate să reuşeşti”."

Anca Buliga și Elena Asaftei